{Mikaelas fotofredag v9}

Det är fredag igen och här i Göteborg har det varit ett underbart vårväder hela dagen.
För nån dag sen så hittade jag ett tips på nätet att man kunde fotografera macro, alltså väldiga närbilder, utan att ha en macrooptik och tipset såg så otroligt knäppt och tokigt ut att jag var tvungen att testa och så här blev mina foton.
image3313image3314

Vet ni hur man gör?
Ni måste ha en kamera med en optik som går att ta loss, jag fotade med min 50 mm optik, sen tar du bort optiken, vänder den åt andra hållet och håller fast optiken medan du fotograferar, självklart så funkar ju inte autofokus då utan du får ju flytta runt kameran och testa tills du hittar skärpan, glöm bara inte att hålla hårt i optiken så den inte far i golvet. Testa! Det var riktigt kul! Självklart så blir det ju inte lika bra som om man har en riktig macrooptik, men det var kul ändå.
Trevlig helg!
Mikaela ♥
Glöm inte att visa era "macrofotografier" på
Flickr sen.

Kommentarer
Postat av: Christermelisa

Lively, fresh and designer work - really like the natural themes, and the website is cool! Worth a visit!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback