{Veckans utmaning v5}

Med saxen som redskap utmanar Monnah er... Det är veckans utmaning :-)

Skicka ditt alster till oss på
[email protected] senast tisdagen den 5/2 kl 21,00 och märk ditt mail Veckans utmaning v5. Glöm inte att förminska din bild till 500 pixlar på bredden.

Här kommer Monnahs utmaning:

Utan sax är det svårt att klara sig om man är scrappare. Den här layouten gjorde jag bara med hjälp av sax, fluid chalk och penna. Notpapperet var en färdigskuren spillbit som jag använde som den var. Allt annat klippte jag för hand. Prova att klippa bokstäver utan att använda någon mall eller ens rita upp bokstäverna med blyerts innan.

utman_v5_monnah

Stilen blir lite "cool", personlig och rolig hur du är gör det. Ljuset, paketet och de små pappersremsorna klipptes också för hand. "Paper piecing", eller att sätta ihop olika pappersbitar som en byggsats, är jättekul (och lite pilligt). Att konturklippa foton brukar jag inte förespråka på något sätt, men ibland kan det vara räddningen.

Fotot på Sara vid tårtan var det enda som blev någorlunda bra, men bakgrunden var jätterörig och i massor av färger. Därför klippte jag bort den och såg till att hålla nederkanten i linje med det högra fotot. När jag har skaffat lite gul akrylfärg tror jag att jag ska fylla i mitten på titeln, bara lite för att få lite mer kontrast till grunden och för att få lite mer 3d-effekt.

Lycka till! Monica


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag måste säga att du är en hejjare på att klippa med sax!! Skulle nog inte fixa en sådan snygg titel med bara saxen... :) *imponerad*

Postat av: Trondnicole

Just checking to see if my dad s guest book is working, not that I don not believe him. I might just have to have one of these myself.

2009-05-07 @ 14:56:13
URL: http://trondnicole.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback